A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Довбиська громада
Житомирська область, Баранівський район

Директор школи: задоволення амбіцій чи демократичний вибір?

Дата: 24.10.2018 14:22
Кількість переглядів: 376

Директор школи: задоволення амбіцій чи демократичний вибір?

Офіційний коментар начальника відділу освіти – Віктора Лісовського, щодо рішення сесії Довбиської селищної ради «Про контрактну форму роботи керівників закладів загальної середньої освіти Довбиської селищної ради».

22 жовтня 2018 року відбулася сесія Довбиської селищної ради, на якій було прийнято рішення «Про контрактну форму роботи керівників(директорів) закладів загальної середньої освіти Довбиської селищної ради». Дане питання викликало обурення і незадоволення певних осіб, які сипуть звинувачення та прокльони в бік керівництва громади з цього приводу… 
Хотілося б довести деякі моменти до жителів громади, адже питання освіти торкається майже кожної домівки нашого селища і є пріоритетним напрямком роботи голови громади, посадовців селищної ради, депутатів. Враховуючи зміни в законодавстві, директор сучасної школи, є однією із ключових фігур освітнього середовища, тому актуальним сьогодні є питання – яким має бути директор навчального закладу? Директор школи – «генератор змін» , має бути ефективним менеджером, готовим оперативно вирішувати нагальні питання освітнього процесу свого закладу. Завдяки контракту основними принципами кадрової політики стануть прозорість, професіоналізм і конкурентність. Керівник має ставити перед собою певні цілі, завдання, виконувати їх та звітуватися перед батьками учнів, педагогічним колективом, засновником. В нинішній українській школі працюють директори таких типів: директор – господарник; директор, який має статус недоторканості; директор науковець, директор бюрократ; директор – громадський діяч; директор якого не чекали – директор – менеджер. Посада керівника не може бути «вічно» прив’язана до особистості. Якщо керівник має великий досвіт керівництва, це має бути видно в усьому, як в господарській діяльності та і в навчальному процесі!
Станом на сьогодні, навчальні заклади громади є її комунальною власністю. З моменту створення громади, її керівництво, депутати намагаються активно вирішувати проблеми школи! За останній рік для прикладу в Довбиській школі було зроблено стільки, скільки не робилося з моменту її відкриття(ремонти покрівлі, ремонти кабінетів, внутрішніх туалетів, реконструюється система опалення),крім того з бюджету Довбиської селищної ради буде спрямовано близько 2.5млн.грн власних надходжень які б могли б бути використані на дороги, медицину, благоустрій та інші важливі питання які хвилюють громадян . З батьків не вимагають здавати гроші на штори, тюлі, фарбу і т.д. Звичайно батьки також активно підтримують школу, адже розуміють, що держава не забезпечує на достатньому рівні її матеріальну базу. 
Чому ж контрактна форма роботи обурює?...сьогодні багато керівників комунальних установ громади працюють за контрактом - це і голова громади, який обирається на термін, начальник відділу освіти, головний лікар Довбиського селищного ЦПМСД та Інклюзивно – ресурсного центру, директори інтернатних закладів. Це нормальна практика в світі, Польщі(де по контракту працюють і вчителі), Україні та Житомирській області. 
Ми не ставимо перед собою цілі, когось «зняти чи прибрати», але всі повинні розуміти свою відповідальність за ввірену їм ділянку роботи та працювати на результат! Переведення керівників на контракт перш за все, це нові можливості для них, адже в такому випадку підвищується заробітна плата, людина чітко розуміє, що від результативності ї роботи залежить рівень успішності закладу, якість надання освітніх послуг, майбутній розвиток дитини – учня. Сьогодні багато молоді виїжджає із нашого селища, бо хоче отримати якісну освіту, батьки віддаючи найдорожче що в них є – свої дітей до школи, хочуть щоб до них прислухалися, щоб вони мали змогу приймати участь в освітньому процесі і контролювати його, адже в них є на це право!
Хотілося б, щоб батьки не чекали на відкриття груп продовженого дня, встановлення нових парт, селищна рада не наводила порядок в шкільній їдальні, за яку повинен відповідати директор, і списані матеріали, які вартують десятки тисяч гривень були в наявності. 
Сьогодні наші педагогічні працівники вчасно і в повному обсязі отримують заробітну плату, відповідно до чинного законодавства їм виплачуються оздоровчі, надбавки за престижність та премії, відрядження на курсову перепідготовку, семінари та тренінги . Ці процеси контролюються відповідними органами влади Житомирської обласної державної адміністрації – Департаментом фінансів, Державною фіскальною службою, Прокуратурою та Управлінням захисту економіки, тому спекуляції окремих осіб, з приводу того, що наші вчителі чогось в плані грошового забезпечення недоотримують є ганебними! Органи місцевого самоврядування не мають права порушувати закони і задовольняти непомірні фінансові апетити окремих осіб, які хочуть отримувати престижності за безрезультативність…для прикладу в Житомирській області за офіційними даними із 72 громад, у багатьох проблеми із виплатами зарплат освітянам, а що у нас?, а у нас такі проблеми відсутні. 
Наостанок хочу звернутися до педагогів та батьківської громадськості – влада відкрита для співпраці, для діалогу, для якісно нових змін і покращень школи з Вашою допомогою, адже ми працюємо для дітей і заради дітей! Школа – це не приватне закрите товариство!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь